4 Kasım 2013 Pazartesi

Zor İnsanlarla Zorlanmadan Baş Etmek_Özden Aslan


Okuma kulemde okumayı sabırsızlıkla beklediğim kitaplardan biriydi.
Ama açıkçası beklediğim gibi çıkmadı.
3 özellikteki insan tipinden bahsediyor kitapta: Ertelemeci, Terörist, Benim işim değil.
Ertelemeci tip, adı üzerinde zaten, işlerini son ana bırakan, çoğumuzun yakından tanıdığı insan tipi.
Terörist kısmında, iş yerindeki mobbingden bahsedilmiş ve bununla baş etme yollarına örnekler verilmiş.
Benim işim değil kısmında, herşeyi kontrol etmeye çalışan, ama
aynı zamanda bu benim işim değil ki diye bir genel müdür üzerinden bu insan tipi anlatılmış.
Her kısım teorik bilgi vermek yerine, bir kişi üzerinden, hikayeleştirilerek anlatılmış.
Bu yüzden akıcı, sıkmıyor.
Zaten tüm kitabı Manavgat-Ankara yolunda okuyup bitirdim.
Gündüz yolculuklarını hiç sevmem, o yüzden kitap okudum.

Hayal kırıklığım, başlığında baş etme yolları yazmasına rağmen bununla ilgili bir şey olmamasıydı, mobbing kısmı dışında.
Sadece bu insan tipinin özelliklerini ve ortaya çıkardığı sorunları gördüm okurken.
Açıkçası bu tipte insanların bana sorun çıkarmalarını önlemek için nasıl davranacağımı öğreneceğimi ummuştum.
Belki de benim beklentim yanlıştı, bilemiyorum.
Ama psikoloji sevdiğim için hoşuma giden bir kitap oldu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...