7 Şubat 2014 Cuma

Ahşap boyama: Yeşil bitki çayı kutum

Çay kutumu paylaşmayı unutmuşum.
Oysa peçeteliğimden daha önce yapmıştım onu.
Oldukça fazla sürdü deseni üzerine düşünmem.
Çay kutusu için birçok güzel dekupaj fotosu ile karşılaştım.
Son kararım yeşilden yana oldu.

Bitki çayı kutusu için de kalpli olanları alacaktım ama gözüme az göründü.
Bu kadar bitki çayını napıcam onu da bilmiyorum ama yaptım artık, geriye bol bol bitki çayı tüketmek kaldı.

Gelelim nasıl yaptığıma.

Önce boyalarımı karıştırarak istediğim yeşil tonunu elde ettim.
Dış kısmını yeşil ile, dekupaj yapacağım üst kısmını ise beyaz astar boya ile boyadım.



Sonraki aşamada sünger zımpara ile güzelce zımparaladım.
Sonra ikinci kat boya.
Dış kısmını üçüncü kat da boyadım.

Boyalar kuruduktan sonra fotoğrafımın arkasına dekupaj tutkalı sürerek üst kısmına yapıştırdım.
Menteşelere gelen yeri öncesinde kesmek daha iyi olurmuş.
Ben yapıştırdıktan sonra kesmeye çalıştım, çok muntazam olmadı o nedenle.
Yapıştırdıktan sonra fotoğrafın ikinci kopyasından kabartmak istediğim kısımları, fincanı ve çiçekleri oyup çıkardım.
İnce açtığım dekupaj hamuruna tutkalla bu kısımları yapıştırıp, hamuru da kestim.
Ve son olarak, kaydırarak yapıştırdım ki üç boyutlu görünüm elde edebileyim.

Hamur kuruduktan sonra üzerine yeniden dekupaj tutkalı sürdüm.
Sonra su bazlı vernik sürdüm.
En son olarak da zarar görmemesi için yat verniği ile vernikledim.
Yat verniği kullanırken havadar bir yer seçmenizi öneririm.
Tinerin kokusunu bile bastıran bi kokusu var.

Bir de yat verniği kullandığımız fırça sadece bu amaçla kullanılmalı.
Sonrasında tinere batırılıp, gazeteye sarılarak saklanmalı.
Kesinlikle fırçaya su değmemeli.

Son hali böyle oldu çay kutumun:



Mercan çok beğendi.
Yanından hiç ayrılmamasından belli sanırım.

Dekupaj desenimi de, yine yaseminceden aldım, aşağıda veriyorum: 


4 yorum:

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...